perjantai 12. lokakuuta 2012

Goottipunassa

Huulipuna: Plum Bright, kynsilakka: Cream Blueblood
Myönnettäänkö nyt tämä. Olen kosmetiikkamyyjien armoton uhri. Erilaiset putelit ja värit ovat houkutelleet minua puoleensa paremmin kuin sonta kärpästä jo lapsesta lähtien.

Halusin pienenä tyttönä punaiset huulet. Kun punervaa huulipunaa ei kotoamme löytynyt, olin niinkin nokkela, että sudin verenpunaista kynsilakkaa huuliini. Siitä tuli sen iltainen farssi, kun äitini ja siskoni hinkkasivat huuliani minun huutaessa kuin syötävä. Mutta edes tämä katastrofaalinen kokemus ei ole tullut minun ja kosmetiikan väliin. Mitä nyt luen vähän huolellisemmin, että mihin kehoni kohtaan kutakin tököttiä tulee laittaa.

Ollessani mustatukkainen, olin paljon avarampi huulipunien värien suhteen. Vaalentuessani myös värivalikoima supistui, lähinnä kirkkaisiin punaisiin ja oranssihtaviin. Kävelimme Ioannan kanssa Stokkan kosmetiikkaosaston läpi ja kuten lähes aina, me olimme MAC:n tuotepisteellä ja hetkeä tätä myöhemmin tuote-esittelijä oli ehtinyt kokeilla jo montaa eri väriä autuaisiin huuliimme ja poskiimme.

Koska olin aiemmin laittanut 16 (!! Kyllä!) huulipunaa huulipunavarastostani pois (lähinnä niitä pinkkejä), ajattelin, että rohkenisin ostaa yhden uuden. Ja sen teinkin. Värikin oli aivan uusi, tumma luumu. Ja samaan syssyyn hankin tietenkin myös kynsilakan.


Kotona olen kuullut "Sä näytät ihan sairaalta" -kommentteja, mutta itse viihdyn tummassa punassa ja lakassa hyvin. Etenkin nyt pimeän ajan tullessa olen onnellinen kaikista puteleistani kaapissani. Sulaudun pimeneviin iltoihin synkkine huulineni.

Paitsi että kyllä se kirkkaan punainen on silti minun juttuni. Mutta tämä tumma luumu tulee hyvänä tuuraajana.

-annu-

I love cosmetics. When I had dark hair, I used to have many different kinds of lipstick colours, also pinks. But now as a blond I just use red. I went to Stockmann with Ioanna and we stopped at the MAC department. There I found this great dark plum lipstick. I also bought nail polish, of course. My husband says I look like I'm sick when I use this lipstick, but I just love the colour! It suits autumn!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti