tiistai 7. elokuuta 2012

Pitkästä polkkaan

Olen pitkätukkaihmisiä. Aina ollut. Äiti leikkautti hiukseni kerta toisensa jälkeen pottatukaksi ollessani pieni. "Leikkuu vahvistaa hiuksia!" hän julisti ja minä uskoin. Mutta mitä vanhemmaksi kasvoin, sitä varovaisemmaksi tulin saksien suhteen, jos ne olivat uhkaavan lähellä kuontaloani. Samaa epäröintiä olen toteuttanut istuessani kampaajani Evan tuoliin. "Ihan vähän vaan!" "Ota vain sentti!"

Tänään sain ihanan Evan hämilleen heti aamutuimaan, kun sanoinkin tutun virteni sijaan, että olen kyllästynyt siihen, että pidän hiuksiani aina kiinni. Hän ymmärsi heti mitä tarkoitin ja pääsimme hyvään yhteisymmärrykseen tulevasta mallista. Pitkä polkka. Niin lyhyt, että se on mukavan näköinen auki, mutta niin pitkä, että saan sen toisinaan kiinnikin.

Olen onnellinen, että minulla on luottokampaaja. Sellainen, jonka penkkiin voin istua tyynyn kuva poskellani, kun olen herännyt vain puoli tuntia ennen aikaani. Sellainen, jolle voin pölpöttää typeriäkin juttuja ilman, että saan kuivakoita hymähdyksiä selän takaa. Ja ehdottomasti sellainen, joka on maailman taitavin! Olen saanut useasti kehuja tukkani väristä. Kaikki kehut kuuluvat Evalle, tukkataikurilleni!

Unihattu melkein vielä päässä.

Karkasin vessaan.

Tulevan kosmetologin ihastuttava lamppu! Kyllä kelpaa olla räplättävänä!



Mä haluun tällaisen harjan! Haluun!

Oi, kuinka pidänkään uudesta tukastani! Mutta koska päässäni asuu pitkätukkavamma, saattanen alkaa taas jossain vaiheessa kasvattaa hiuksiani ensi kesää varten. Mutta nyt, polkka! Ihanaa!

Jos himoitset hyvää leikkuuta tahi väriä, voinen suositella Evaa. Hänet löytää Maariankadulta omasta kampaamostaan, entisen Bossaliinamme naapurista. Kun näet ikkunassa teippauksen Studio Eva W, olet oikeassa paikassa! Pian Evan työparina on uusi kampaaja Henna ja syksyllä samasta paikasta saa myös kosmetologipalveluja. Jee!

-annu-

Tadaa!

Pakollinen taidekuva.

When I was a child, my mother wanted to cut my hair short everytime. After I grew up I allways wanted long hair and didn't let anyone to cut it. But yesterday I told my dear hairdresser that I wanted something else. And so she cut my hair! Isn't it good? My hairdresser is the best! You can find her from her own place, Studio Eva W in Maariankatu 1.

1 kommentti: