torstai 8. joulukuuta 2011

Luukku 8: klassinen tauko

Olen musiikin suhteen lähes kaikkiruokainen, mutta unohdan usein klassisen musiikin olemassaolon täysin. Kenties siksi, etten kohtaa klassista musiikkia kovin usein. Vaikka osaan arvostaa Mozartin konserttoja ja Beethovenin sinfonioita, nautin eniten puhtaista, yksinkertaisista ja rauhallisista kappaleista. Ne hiljentävät hetkeksi ja rauhoittavat mielen kuten veden liplatus tai nokkaunet äidin sohvalla.

Ota tänään hetki itsellesi ja keskity kuuntelemaan toviksi klassista. Alla on minun suosikkini, Claude Debussyn Clair de Lune.

Kaunista ja rentouttavaa torstaita murut.

-ioanna-

2 kommenttia:

  1. Kiitos Ioanna muistutuksestasi tähän ihanaan musikkilajiin :)
    Tämän aamun olen rikastuttanu youtuben arkistoilla :) mun yksi suosikeista :
    http://www.youtube.com/watch?v=72HsHfhxiUg&feature=related

    VastaaPoista
  2. Minä olen kuunnellut Yle 1:tä koko aamun. Ja illalla samaiselta radiokanavalta tulee Sibeliuksen (syntymä)päivän kunniaksi suorana lähetyksenä Helsingin Kaupunginorkesterin Sibelius-konsertti. Upeaa, kerrassaan!
    -annu-

    VastaaPoista